Co udělat pro to, aby vaše kavárna opravdu prosperovala?

Co udělat pro to, aby vaše kavárna opravdu prosperovala?

Po vlastní kavárně sní spousta nejenom milovníků kávy. Ona totiž na první pohled vypadá jako snadná cesta k výdělku. Takovou i může být. Pokud se to vezme za správný konec.

Úspěch v podnikání záleží na mnoha faktorech. Gastronomický sektor je v tomto ohledu specifický. Podílí se na něm především lokalita. Kavárna na místě, jímž dennodenně projde velké množství lidí, má mnohem větší šanci na úspěch než kavárna v malé vesničce s pár stovkami obyvatel.

Bez baristy to nepůjde

Zdaleka však nejde jen o lokalitu, nýbrž také kvalitu nabízeného zboží, v tomto případě kávy, zákusků a všeho dalšího, co do kavárny patří. Investovat budete muset do profesionálního kávového přístroje a zaměstnávat profesionálního baristu. Myslet ale musíte i na kvalitu samotné kávy. Tedy najít si vhodného dodavatele – velmi dobrou kávu nabízí například káva e-shop.

Zaměřeno na interiér

Nepodceňujte ani interiér kavárny. Lidé se rádi vrací do míst, na kterých si nejenom pochutnají, ale také se v nich dobře cítí. V tomto ohledu je vhodné si kavárnu zařídit ve spolupráci s interiérovým designérem. Nemyslete přitom jen na prostory kavárny jako takové. Součástí vaší kavárny by měly být i adekvátní prostory na ideální skladování kávy. Tu je třeba chránit především před vzduchem a vlhkostí. Jinak brzy vyčpí a přijde o své nezaměnitelné a­roma.

Buďte originální

Další cesta k úspěchu vede přes originalitu. Vy se musíte odlišit od konkurence. Víte, kolik je třeba v hlavním města kaváren? Ano, tipujete správně – hodně. A uživit se chtějí všechny. Při velké konkurenci bohužel nestačí jen podávat dobrou kávu. Vy se od ní musíte odlišovat. Být jiní. K tomu vám může dopomoci i taková drobnost, jakou jsou hrnečky s originálním potiskem, třeba přímo s logem vaší kavárny. Zkrátka hrnečky, které nikdo jiný nemá.

Další zdroj příjmu

Logo, nebo cokoliv jiného vám na keramiku vytiskne kvalitní termolis na hrnky. Své logo ale můžete mít i na zástěrách, čepicích nebo tričkách, ideálně na všem. Pak totiž budete jasně čitelní. A tyto hrnky, čepice nebo trička ve své kavárně rovnou můžete prodávat. Nejenže se bude jednat o další příjem, ale takové tričko s logem zároveň bude nositelem reklamy na vaši kavárnu. Chytré že?

Není toho zrovna málo, nač je třeba myslet, že? Podnikání v gastronomii není snadné. A už vůbec ne pro každého. Ale, co vy víte. Třeba se z vaší kavárny do roka a do dne stane místo, do kterého se budou sjíždět lidé z dalekého okolí. A vy budete za vodou. Tak, hodně štěstí!

Článek Co udělat pro to, aby vaše kavárna opravdu prosperovala? byl publikován 16. června 2023 v 15.30 v rubrice Doplňky. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...