Jak zařídit domácí kancelář?

Jak zařídit domácí kancelář?

V dnešní době se stává moderním trendem a někdy zároveň i nutností. O čem mluvíme? O domácí kanceláři, pracovně nebo tzv. home office. Při práci z domova ušetříte za drahý pronájem kancelářských prostor a užijete si pohodlí domova. Tak proč si tu práci trochu nezpříjemnit?

Kde začít?

Určitě se nespokojte pouze s místečkem u jídelního stolu nebo na pohovce před televizí. Pracovní místo potřebuje i trochu okolního prostoru. Můžete si najít koutek v kuchyni nebo v obývacím pokoji. Nebo si můžete vyhradit zvláštní místnost.

Ale co hlavně, většina typických činností odehrávajících se v kanceláři se neobejde bez počítače. Berte to jako základ. Budete u něj téměř celou pracovní dobu. Pamatujte, že monitor počítače by měl být těsně pod úrovní přímého pohledu. Ani níž, ani výš. Jinak vás bude bolet za krkem. Prostředí kolem počítače a úložný prostor pro nezbytné kancelářské potřeby pak budou dotvářet celou vaši kancelář.

A co dál?

Kromě dominantního prvku celé pracovny, tedy počítače, potřebujete řadu dalšího vybavení. Základ celé pracovny pak tvoří i kvalitní židle a vhodný stůl.

Pracovní stůl

  • Současnost vytlačuje klasické velké stolní počítače a nahrazuje je malými notebooky. Proto nepotřebujete stůl s úložným prostorem pro všechny komponenty počítače.
  • Rozmyslete si dobře, co všechno potřebujete mít po ruce při práci. Od toho se pak bude odvíjet délka a šířka stolu. S ohledem na velikost místnosti zvolte raději větší stůl, ať máte místo pro veškeré kancelářské desky, pořadače a dokumenty.
  • Výšku určíte podle výšky postavy. Většinou mají stoly zhruba 70 cm.
  • Co se týče materiálu, ideální je matné dřevo. Neodráží světlo a nezatěžuje tak oči.

Kancelářská židle

  • Možná si myslíte, že vám stačí obyčejná kuchyňská židle. Pokud však pracujete několik hodin denně, sezení na takové židli by mohlo způsobit problémy se zády.
  • Čím delší doba sezení na židli, tím kvalitnější židle a tím uváženější investice.
  • Vezměte v úvahu vaši výšku a váhu a vybírejte také podle toho.
  • Důležitá je prodyšnost materiálu potahu a od věci není ani snadná údržba.

Na co nezapomenout?

Už máte rozvržený prostor, máte u čeho a také kde sedět. Nezapomeňte však na to, že při práci píšete, tisknete, odkládáte a zapisujete. Jaké kancelářské potřeby by v pracovně neměly chybět?

  • kancelářské papíry do tiskárny, papíry na normální psaní
  • větší množství psacích potřeb
  • kancelářské desky na odložení dokumentů, jsou vhodné na nošení na schůze, některé mají držáky na poznámkové bloky a na tužky
  • levné poznámkové bločky – levné proto, abyste jich mohli pořídit velké množství pro nejrůznější typy poznámek
  • pořadače na papíry, kancelářské odkladače různých barev pro přehlednost
  • kalendáře a diáře na zapisování důležitých termínů a schůzek

Co se týče barevného ladění vaší domácí kanceláře, záleží pouze na vašem osobním vkusu. Ale berte ohled na zbylé členy domácnosti a obyvatele bytu. Zkuste se do zařizování pustit a uvidíte, že vám práce půjde skoro sama.

Článek Jak zařídit domácí kancelář? byl publikován 28. ledna 2015 v 09.15 v rubrice Nábytek. Autorem článku je redakce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...